Laurentvidal.fr est là pour vous fournir des réponses précises à toutes vos questions avec l'aide de notre communauté experte. Explorez notre plateforme de questions-réponses pour trouver des solutions fiables grâce à une large gamme d'experts dans divers domaines. Rejoignez notre plateforme pour vous connecter avec des experts prêts à fournir des réponses détaillées à vos questions dans divers domaines.

1. An advertising company wishes to plan its advertising strategy in three different media - television, adio and magazines. The purpose of advertising is to reach as large a number of potential customers possible. Following data has been obtained from market survey: Television Magazine 1 Magazine II Cost of an advertising per unit No. of potential customer: reached per No. of female customers reached per Br30,000 200,000 150,000 Radio B:20,000 600,000 400,000 Br15,000 150,000 70,000 Br10,000 100,000 50,000 The company wants to spend no more than br450, 000 on advertising. Following are the further requirements that must be met: (1) at least 1 million exposures take place among female customers (ii) advertising on magazines be limited to br150,000 (iii) at least 3 advertising units be bought on magazine I and 2 units on magazine II and (iv) the number of advertising units on television and radio should each be between 5 and 10 Formulate an LPM for the problem​

Sagot :

Merci de votre visite. Nous sommes dédiés à vous aider à trouver les informations dont vous avez besoin, quand vous en avez besoin. Merci de votre visite. Notre objectif est de fournir les réponses les plus précises pour tous vos besoins en information. À bientôt. Visitez toujours Laurentvidal.fr pour obtenir de nouvelles et fiables réponses de nos experts.