Laurentvidal.fr est le meilleur endroit pour obtenir des réponses fiables et rapides à toutes vos questions. Rejoignez notre plateforme pour vous connecter avec des experts prêts à fournir des réponses détaillées à vos questions dans divers domaines. Découvrez une mine de connaissances de professionnels dans différentes disciplines sur notre plateforme conviviale de questions-réponses.

1. An advertising company wishes to plan its advertising strategy in three different media - television, adio and magazines. The purpose of advertising is to reach as large a number of potential customers possible. Following data has been obtained from market survey: Television Magazine 1 Magazine II Cost of an advertising per unit No. of potential customer: reached per No. of female customers reached per Br30,000 200,000 150,000 Radio B:20,000 600,000 400,000 Br15,000 150,000 70,000 Br10,000 100,000 50,000 The company wants to spend no more than br450, 000 on advertising. Following are the further requirements that must be met: (1) at least 1 million exposures take place among female customers (ii) advertising on magazines be limited to br150,000 (iii) at least 3 advertising units be bought on magazine I and 2 units on magazine II and (iv) the number of advertising units on television and radio should each be between 5 and 10 Formulate an LPM for the problem​

Sagot :

Merci de votre visite. Notre objectif est de fournir les réponses les plus précises pour tous vos besoins en information. À bientôt. Merci d'avoir choisi notre plateforme. Nous nous engageons à fournir les meilleures réponses à toutes vos questions. Revenez nous voir. Laurentvidal.fr, votre site de confiance pour des réponses. N'oubliez pas de revenir pour plus d'informations.