jadewy
Answered

Obtenez des solutions à vos questions sur Laurentvidal.fr, la plateforme de questions-réponses la plus réactive et fiable. Explorez notre plateforme de questions-réponses pour trouver des réponses détaillées fournies par une large gamme d'experts dans divers domaines. Posez vos questions et recevez des réponses détaillées de professionnels ayant une vaste expérience dans divers domaines.

Bonjour, pouvez-vous m’aidez pour cet exercice d’anglais que je n’ai pas bien comprit.( j’ai essayé quand même mais je n’y arrive pas)
Mercii d’avance !! ;)

a) Question: what is the tense of the text? When is the action happening?
b) Why?
c) Read the text again and find 3 regular verbs in the past
d) Read the text again and find 3 irregular verbs in the past.
4)How do you form the past simple of a regular verb?

Bonjour Pouvezvous Maidez Pour Cet Exercice Danglais Que Je Nai Pas Bien Comprit Jai Essayé Quand Même Mais Je Ny Arrive Pas Mercii Davance A Question What Is T class=

Sagot :

nathea

Bonjour

a- What is the tense of the text ? When is the action happening ? Why ?

 Quel est le temps (conjugaison) du texte ? Quand se passe l'action ? Pourquoi ?

 The tense of the text is the past simple .

when  The action happened on 4th November, 2008.

why    This was the day of  Barack Obama's victory for the USA presidential election.

je ne sais pas si le "why" est pour "pourquoi" le 4 novembre ? ou "pourquoi" on utilise le past simple ????

Donc Why (the past simple) : We use the past simple to describe an action that started and ended in the past and is completly over. The election of Barack Obama took place in November 4th, 2008. This action  is now over so the past simple is used to talk about it.

Find three regular verbs in the past

I arrived  (to arrive)

I discovered (to discover)

I walked  (to walk)

Find 3 irrregular verbs in the past

I took  ( to take / took / taken)

They felt (to feel / felt / felt)

Obama made (to make/made / made )

How do you form the past simple of a regular verb ?

-You have to add -ed to the root of the verb => walk > walked

- Add only an -e only if the root already ends with an -e => live > lived

- if  the verb ends with consonant/vowel/consonant , then you must double the consonant = stop > stopped

- for verbs ending with a consonant + -y, you have to change  the y in -i < - ied ==> try > tried

- if ending vowel + y the y stays => stay > stayed // play > played

-

bonne soirée ☺☺☺

Nous apprécions votre temps sur notre site. N'hésitez pas à revenir si vous avez d'autres questions ou besoin de précisions. Merci d'utiliser notre service. Nous sommes toujours là pour fournir des réponses précises et à jour à toutes vos questions. Votre connaissance est précieuse. Revenez sur Laurentvidal.fr pour obtenir plus de réponses et d'informations.