Laurentvidal.fr est là pour vous fournir des réponses précises à toutes vos questions avec l'aide de notre communauté experte. Notre plateforme offre une expérience continue pour trouver des réponses fiables grâce à un réseau de professionnels expérimentés. Expérimentez la commodité d'obtenir des réponses précises à vos questions grâce à une communauté dévouée de professionnels.

Bonjour pouvez-vous m'aider?
Complétez le texte par IN ou ON et conjuguez les verbes entre parenthèses au prétérit.
Attention, souvenez-vous que certains verbes peuvent être irréguliers !
Slavery ended ……………. 1865 but many states then (pass) ………………. laws to segregate 1
Black and White people. Voting was made difficult for Black people because they (have) 2
…………………. to prove they could read and write. But back then, it (be) ………… difficult for 3
African American people to learn how to read and write because Black people (be) 4
…………….not allowed to teach in the public school system. Septima Poinsette Clark (be) 5
………… a civil rights activist born ……… May 3rd, 1898 ………..… Charleston, South 6
Carolina. She graduated …………….. 1916 and (become) ……………….. a teacher. She 7
(protest) …………….. to get African Americans the right to teach at Charleston public school 8
and the campaign (be) ……………… successful. Clark (design) ………….. educational 9
programs to teach African American community members how to read and write. She (think) 10
…………………… this was important in order to vote and gain other rights.

Sagot :

hsbk02

Réponse :

IN=...1865

(pass)=passed

(have)=had

(be)=was

In..=...to prove

(be)=were

(be)=was

ON=...a civil

IN= born ...

ON=...Charleston

IN= graduated...

(become)=became

(protest)=protested

(be)=was

(design)=designed

(think)=thought

ON=...this was important

Voili voilouuu :)

Explications :